Rabu, 22 Januari 2014

Tips-Tips dari Dr. Azizan Osman

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas pagi ini. Sentiasa bersyukur dgn setiap nafas yg mampu di hela. Jgn lupa hadiahkan al-fatihah setiap pagi pd ibu bapa dan org yg tersayang, ye!



Pagi ni Eid nk share sket Tips-tips terbaik dari Sifu sy, Dr. Azizan Osman yg mana die slale share kt fb die. Bagi pencinta Elmu dunia dan akhirat, sila la follow, byk sgt tips dari die, bukan tips utk business shja, tp ttg elmu agama jugak (die bukan la ustaz, tp die adalah pencetus ummah.. tp xmasuk pn dalam rancangan PU tu :D). 

DAO xperlu masuk pn rancangan ni sbb die dh lame menjadi pencetus kpd ummah
Ada beberapa tips yg DAO share kt fb page dia "Alumni atau Bakal Alumni Program Dr. Azizan Osman".

Tips4Marketing:
  1. Post gambar pelanggan anda yg tengah gembira selepas menggunakan produk atau perkhidmatan anda berikan. Itu namanya "Result Marketing", sebab "Result speaks louder than words".

    Ini yg contoh bg perkhidmatan. Nyatakan bila customer happy dgn service kita, kene tunjuk :D

    Dan ini pula bg produk. Testimoni pengguna sebelum n selepas dapat meyakinkan pelanggan ttg keberkesanan produk tersebut.
  2. Untuk pemasaran FB, tolonglah letak gambar profile muka kita yg menarik. Pastikan gambar nmpk stylo mylo atau professional image. Kalau nk tunjuk muka, then tunjuk la yg Thorrrbaik!!
Ini mmg btol2 THORbaikk...tp hammer lupe bawak :D

Tips4Sukses:

  1. Sentiasa tahu, tulis dan jelas dgn matlamat yg kita mahu capai. Orang yg tidak ada matlamat hidup tidak ada berlaku peningkatan. 

Matlamat yg mahu di capai harus jelas (Jannah adalah matlamat kita)
    1. Memperbaiki apa yg kita fikirkan dan sangkakan. Sangkaan yg baik InsyaAllah hasilnya juga baik. "What u give, u will get back more". 
      Bersangka baik pd Allah, pd org lain. Jadikan diri kita magnet utk dptkn itu semua kembali
    2. Jika nk kuasai KUASA TINDAKAN, maka belajar kuasai tindakan dgn JAGA SOLAT dan terbaik dengan SOLAT BERJEMAAH. Kalau nk mempunyai KUASA TINDAKAN LUAR BIASA serta BELAJAR ISTIQAMAH (consistent), maka biasakan solat taubat, tahajud dan dhuha. Anda akan menjadi manusia yg komited dalam hidup, InsyaAllah. 
      Istiqamah

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Maklum balas anda sangat di hargai