Sabtu, 25 Januari 2014

[Stock Aidijuma Selalu Habis Awal!!]



Tudung dah menjadi sebahagian keperluan bagi Hijabista atau seorang muslimin. Ada pelbagai jenis tudung atau selendang yang ada dalam pasaran sekarang. Dan pelbagai cara yg berbeza untuk menggayakan tudung dan juga selendang. 

Tapi the best tudung is square scarf, especially dari cotton punye textile atau lebih di kenali dgn nama BAWAL. Even square scarf sekarang pun bole di gayakan seperti selendang, siap bole belit2 lagi. Antara tudung yg hot sekarang dan mmg di design kan untuk pakai seperti selendng ialah tudung bawal #AIDIJUMA.

Tudung Bawal #aidijuma is printed bawal yg mana di design kan supaya dengan sehelai tudung, tapi sesuai di gayakan dengan baju plain atau berbunga2 sekalipun. Setiap border di tudung adalah berbeza warna dan kita bole pakai tudung yg sama dua hari berturut2 tapi dengan warna dan design yg berbeza. Sebagai contoh, tudung bawal aidijuma #leopard. 

Aidijuma Leopard

The main colour untuk tudung ni adalah pink, Untuk hari pertama, anda bole gayakan untuk patern leopard sebagai major warna dan yg corak rama2 dalam tu dok kt belah dalam atau di sorokkan. Manakala esoknya, bole di gayakan belah yg rama2 background putih tu (sesuai di pakai dgn baju putih). Convenient kn??  Dan semua design #aidijuma mmg di buat supaya anda bole pakai 2 gaya yg berbeza. 

Aidijuma CNY yg bakal di keluarkan hujung bulan ini

Tudung yg sama, Aidijuma CNY. Bole di gayakan belah plain juga. Bergantung kepada creativity anda.
Tapi, itulah kan masalah dengan tudung #aidijuma ni ialah stock yg limited setiap kali di release kan. Kebanyak pengguna suka membeli tudung semasa *new release sale* atau semasa sale 50% aidijuma sebab kalau nak beli mase normal price is about RM59 sehelai bagi Black Label design. Jadi, since ramai yg akan grab masa sale, for sure pihak aidijuma kene limitkan stock untuk sale, kan? Tak kan la nk jual semua masa sale.

Menjadi satu hot issue, atau isu panaz apabila ramai yg komen kt Facebook Aidijuma ttg kekurangan stok semasa sale, selalu pergi dah habes dan ramai yg menyalahkan "RESELLER" atau "PEMBORONG" yg pergi dan borong segalanya. Dan juga ada yg menyalahkan pemborong pergi awal pagi untuk membeli. Ramai juga yg suggest untuk pihak #aidijuma utk limitkan untuk pemborong dan ada yg suggest supaya pihak #aidijuma mengadakan hari sale yg berbeza bagi pemborong.

Dek kerana komen yg banyak ttg hal ini dan ramai yg menyalahkan "reseller", #aidijuma telah memperkenalkan sistem "1 way ticket" untuk pemborong yg mana hanya terhad bagi 50 orang pertama yg emailkan secara lengkap detail yg pihak aidijuma minta. 

Sistem baru untuk pemborong Aidijuma

Jadi, dengan tangan yg terketar, sebab ramai dah yg sms dan what's app Eida mengharapkan Eida untuk mendapatkan stock untuk diorang, Eid pun email la kan apa yg di minta. Dan ramai la yg dok komen pada gambar tersebut, dari jam 5 hingga jam 7 lebih. Dan mula jam 8 lebih, pihak aidijuma mula mengumumkan nama2 yg sudah diorg call. Ada juga yg marah, ada juga yg komen kata ini xlogik sebab dalam 1 Malaysia hanya provide 50 keping ja tiket. Eida pun xkurang jugak la kan, sangat2 mengharap untuk dapat tiket. Tapi alhamdulillah, x komen pelik2 kt FB tu :D

Since malam tu malam jumaat, so lepas maghrib, bace la kan yassin (sambil fon dok kt depan). Dan Eid betol2 berpegang pada pesan sifu Eid yg mana kita perlu berdoa, submit doa (sambil fikirkan apa dan bagaimana yg kita mahu ianya terjadi) dan percaya, letak 100% kepercayaan kita pada Allah. Sambil2 tu, 2-3 org customer Eid msg Eid cakap harap2 Eid salah seorang yg terpilih. Sebab niat dia bagus, dia nak kn stock ni utk bantu ibu tunggal memulakan perniagaan. 

Janji Allah itu pasti, andai kita niat untuk membantu orang dan menambah nilai hidup orang lain, Allah akan membantu kita dengan melorongkan jalan rezeki pada kita. Alhamdullilah, hampir jam 10 malam, HQ Aidijuma call Eid dan umumkan "TAHNIAH, ZURAIDA BERJAYA MENDAPAT 1 WAY TICKET YG RED TICKET YANG MEMBOLEHKAN EID MEMBORONG MAXIMUM 5 KODI TUDUNG AIDIJUMA".

Alhamdulillah kerana menjadi salah seorang daripada 50 org yg bertuah.

Alhamdulillah. Doa saya dan kawan2 yg ada niat baik untuk berniaga di terima Allah.

Tudung bawal aidijuma yg bakal di keluarkan hujung bulan ini
  1. Aidijuma CNY
  2. Aidijuma Radiant Orchid
  3. Aidijuma Coklat (xtahu nama lagi :D )
 Jadi, bagi sesiapa yang bermasalah untuk ke Concept Store (CS) atau kiosk Aidijuma hujung bulan ini, bole contact Eid di 019-6991837. Insyaallah Eid maseh ada quota untuk anda.

Bagi 10 orang pertama yang membuat pre-order, akan mendapat PERCUMA HANGER MAGIC. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Maklum balas anda sangat di hargai